Klikając "Akceptuję", udzielasz zgody na przetwarzanie danych osobowych dotyczących swoich aktywności w Internecie (np. identyfikatory urządzenia, adres IP). Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz w zakładce RODO . Zgoda jest dobrowolna.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu ulepszenia Twojego doświadczenia podczas przeglądania witryny. Wśród nich znajdują się niezbędne pliki cookie, które są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są nieodzowne do działania fundamentalnych funkcji witryny. Dodatkowo, używamy plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej strony internetowej. Te pliki cookie będą zapisywane w Twojej przeglądarce wyłącznie po uzyskaniu Twojej zgody. Masz również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie, jednak taka decyzja może wpłynąć na komfort przeglądania strony.

Funkcjonalne (niezbędne)
Analityczne
Marketingowe

To nie musi tak wyglądać…

Istnieje spory rozdźwięk między tym jak wyobrażamy sobie proces sprzedaży nieruchomości, a tym jak on faktycznie przebiega. Oczywiście nie wszystkie sytuacje wyglądają tak jak ta, którą chcemy przedstawić, lecz jest to niewątpliwie bardzo częsty scenariusz.

W idealnym świecie właściciel nieruchomości (dajmy na to Pan Bartłomiej) chwyta za telefon, robi kilka zdjęć, publikuje je na jednym lub kilku znanych portalach i czeka na telefon od potencjalnego nabywcy. Niestety już na tym etapie sytuacja wygląda z goła inaczej, gdyż zamiast potencjalnych klientów odzywają się głównie pośrednicy w obrocie nieruchomościami. Pan Bartłomiej spędza zatem sporo czasu na tłumaczeniu, że chce sam sprzedać nieruchomość, gdyż wiele razy sprzedawał już różne rzeczy, a więc i tym razem da sobie radę.

Po pewnym czasie odzew od pośredników nieruchomości znacząco słabnie lub zanika i wówczas w optymistycznym wariancie zaczynają dzwonić klienci. Znów jednak nie wszystko jest tak proste jak się wydaje. Dość pobieżna prezentacja nieruchomości sprawia, że wielu klientów umawia się na oględziny tylko po to, żeby obejrzeć elementy, których nie było widać na zdjęciach po czym jednak rezygnują. Pan Bartłomiej traci zatem sporo czasu (a czas to pieniądz) na odbieranie telefonów, dojazdy do nieruchomości, którą chce sprzedać czy też same prezentacje. Poza tym, obowiązki zawodowe czy rodzinne niejednokrotnie powodują, że Pan Bartłomiej nie zawsze jest w stanie dotrzeć na spotkanie co sprawia, że wizja dobicia targu się oddala.

Mijają miesiące, a koszty utrzymania nieruchomości trzeba ponosić. Narasta również frustracja i zniechęcenie, bo miały być szybkie pieniądze pozyskane ze sprzedaży nieruchomości i realizacja nowych celów, a wszystko coraz bardziej się przeciąga.

Tego wszystkiego można uniknąć decydując się na pomoc pośrednika.

W tym scenariuszu Pan Bartłomiej od razu rozważa opcję skorzystania z pomocy wyspecjalizowanego biura nieruchomości. Mimo, że na pierwszy rzut oka wydaje się to kosztem, który należy ponieść to realnie taka decyzja przynosi szereg korzyści, również tych finansowych.

Korzystając z pomocy pośrednika Pan Bartłomiej oszczędza masę czasu. Nie musi kompletować dokumentacji potrzebnej do przeprowadzenia transakcji i przedstawienia stanu formalnoprawnego nieruchomości. Ponadto, Pan Bartłomiej zajmuje się swoimi codziennymi sprawami; chodzi do pracy, spędza czas z rodziną, oddaje się swojemu hobby, itd. Wszystkie telefony, spotkania, prezentacje są w gestii pośrednika, a Pan Bartłomiej angażuje się już na etapie końcowym czyli podczas samej transakcji.

Kolejna korzyść płynie z tego, że to pośrednik dysponuje odpowiednią wiedzą, sprzętem i możliwościami promocji nieruchomości. Już sama prezentacja nieruchomości może znacząco podbić jej cenę lub choćby spowodować, że transakcja zostanie przeprowadzona w cenie ofertowej i nie trzeba będzie licytować w dół. Ponadto, doświadczony pośrednik stosuje odpowiednie techniki negocjacyjne co również ma odzwierciedlenie w wyższej cenie ofertowej już na samym początku. Często zatem bywa, że mimo kosztu jakim dla Pana Bartłomieja jest wynagrodzenie pośrednika i tak nominalnie zyskuje on na współpracy. Jeśli dodamy do tego zaoszczędzony czas i stres to zysk staje się jeszcze bardziej okazały.

Jak widać sprzedaż mieszkania, domu czy innej nieruchomości to nie to samo co sprzedaż różnego rodzaju przedmiotów na portalach czy aukcjach. W przypadku nieruchomości liczy się odpowiednia strategia marketingowa i sprzedażowa. Trzeba wiedzieć czym i jak zainteresować potencjalnego nabywcę podczas oględzin nieruchomości. Zasypywanie klienta wszystkimi szczegółami na raz może okazać się przytłaczające, a już na pewno trudne do przyswojenia.

W kwestiach istotnych zgłoszenie się do specjalisty z danej dziedziny jest naturalnym ruchem. Leczenie się na własną rękę, bronienie się w sądzie, skomplikowane naprawy czy remonty przeprowadzane we własnym zakresie czy projektowanie wnętrza bez odpowiednich kwalifikacji na pewno nie jest dobrym pomysłem. Tak samo jest w przypadku sprzedawania lub zakupu nieruchomości. Jedynym rozsądnym krokiem i obowiązkiem klienta jest odpowiednie rozeznanie na rynku, aby upewnić się, że wybiera odpowiednia ofertę. Reszta zostaje w rękach profesjonalistów, a klient zyskuje spokój, pewność i komfort.